poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Pralinki

Na lato doskonałe są pralinki lodowe, a nawet same lody, ewentualnie moje ostatnie odkrycie - o którym też teraz mam zamiar napisać, czyli czekoladowe kostki lodowe. Idealne do kawy, mleka, można z nich zrobić pyszny kruszony koktajl np z bananami, można je dodać praktycznie do wszystkiego - w końcu do czego nie pasuje czekolada.

Potrzebujemy tylko 4 rzeczy - woda, czekolada, sprzęt: koniecznie dzbanek do filtrowania wody (ewentualnie woda butelkowana) i forma do kostek. Wodę i czekoladę podgrzewamy tak by się połączyły ze sobą, a następnie przelewamy do foremki i schładzamy w zamrażarce. Jeśli foremki są plastikowe radzę najpierw nieco ostudzić miksturę aby nie zmieniła smaku.

Jakiś czas temu wymyśliłam ten przepis, ale naprawdę doceniłam go kiedy zakupiłam filtr do wody - wcześniej smak był nie ten, a kostki były nieco mętne. Mam w Poznaniu straszną wodę, w której po zamrożeniu kamień jest widoczny gołym okiem i niezbyt elegancko wrzucać go tak do szklanki. Filtr rozwiązuje ten problem i radzę to rozwiązanie ponieważ w wodzie mineralnej po zamrożeniu wytrącają się jakieś sole mineralne itd - również powstaje nieestetyczny osad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz